tisdag, september 06, 2005

Måndagen är över, tisdagen är här!!!

Vaknade i dag något gladare än i dag. Tisdagar är helt klart bättre än måndagar och även om min första lektion började redan 08.00 kändes det helt ok att kliva upp.
Mitt nya jobb känns mer och mer hemvant för var dag som går. Att inte behöva ställa 45 frågor per dag och att i största allmänhet slippa gå omkring som ett vandrande frågetecken gör att man känner sig lite självsäkrare helt enkelt. I dag fjorde jag dessutom en "Döda poeters sällskap", det är vad man i lärarkretsar kallar det när man ställer sig på katedern. Och det lyckades!
Min stökklass blev tyst.
Häpna.
Storögda.
Det blev jag också. Trodde aldrig att jag skulle ta mig upp på den höjden i mina nya, lite tighta jeans.

Efter jobbet åkte jag hem för att hämta en reka som jag fått för att kunna inskaffa en cd-spelare till mitt klassrum. Besöket hos den välkända hemelektronikförsäljaren blev intressant. Förutom att jag hittade vad jag skulle blev jag även informerad om att det är i Gällivare man ska bo.
Igen.
Något om livskvalitet.

Nu har jag precis avnjutit en helt ok tisdagsmiddag och önskar att min järnvilja ska ta mig ut i joggingskorna.
Först ska jag titta på tjockisar. På tv. Det kan kanske sätta fart på mig.

Run, run!

Inga kommentarer: