onsdag, september 07, 2005

Bräntisonsdag

Sweet... I dag känner jag mig sweet. En lugn och skön arbetsdag som avslutades med ett kanonfika och ett trevligt arbetslagsmöte. Sitter och tvärbloggar lite efter en joggingtur i regn och fallande höstlöv.
Höstlöv... Jag tycker inte att de är deprimerande för fem öre faktiskt. Grönt är skönt, men gult och rött sätter lite färg på tillvaron och på något sätt får hösten mig att vilja se om mitt hus, i ordens rätta bemärkelse. Jag vill sy gardiner, baka bullar, måla om, tapetsera. Ja, du vet...
Men mina talanger har sin begränsningar.
Syslöjd var aldrig min grej. Spenderade hela högstadiet med att göra knivar, snickra hyllor och pallar.
Bullbaket skulle jag nog klara av, men det finns alltid en risk med att ha bullar hemma. Man vill äta upp dom. Det är väl också syftet, men så har man ju beach 2006 att tänka på. Inga bullar i ugnen här.
Tapetsera/måla om vore ett trevligt projekt. Helt klart. Men jag kan inte gnugga bort bilden av mig själv som dirket visar sig på min hornhinna. Det är en kladdig bild och en ganska kaosartad sådan.
Summan av all denna kardemumma blir alltså att höstkvällarna fördrivs i soffan framför TVn.
Borde kanske ändra på det.
Kan man avge nyårslöften i början av september?
I så fall vill jag göra det här och nu. Jag lovar att jag ska börja se om mitt hem. Jag ska piffa och dona. Jag ska göra den här läggan till en våt dröm för whom it may concern.

Det är bara en sak...
Vad gör man av fotbollsskorna? Och innebandyklubborna? De svettiga t-tröjorna och gräsiga shortsen? Var lägger man alla livsviktiga papper som man inte riktigt vet var de hör hemma?
Var förvarar man sitt liv i en inredningstidning?
Har IKEA någon patentlösning på förvaringsserier för späckade liv?
Hmm...
Jag måste nog få återkomma med svaren på de här frågorna.

Nu ska jag göra mig av med en rinnande snus.

Rock on!

Inga kommentarer: