torsdag, november 11, 2010

Stora killen

Här har vi farfarsbesök och efter ha väntat hela förmiddagen var Klara mer än glad när farfar äntligen svängde in på infarten efter lunch. Sedan dess har han fått jobba hårt med läsning och lek.
Vi har mest hållit oss inne i dag på grund av feber och förkylning hos storasystern. Jag och Herman har dock varit på BVC för 6-månaderskontroll med läkarbesök. Det hela gick väldigt snabbt då pojken i fråga sköter det mesta på bästa sätt. Han har dock blivit väldigt skeptisk mot främlingar och när läkaren började dra i hans snopp och trycka på hans pung fick han nog och gallskrek. Paketet var i ordning och han gick igenom utan minsta anmärkning.
I morgon kjolfredag som jag trodde att vi skulle ha tillsammans, hela familjen. Men inte. Jobbet kallar och jag börjar känna mig mer och mer som den stackars Mrs. Barnaby. Kanske jag också borde börja jobba med välgörenhet och delta i pajbakartävlingar.

Inga kommentarer: