tisdag, november 09, 2010

Välkommen in, välkommen in...

Det är fullt förståeligt om läsare av denna blogg, samt mina vänner på Fejjan, tycker att jag har snöat in något på mina barn. Man kan ju undra hur det kan komma sig, förutom att de är mitt hjärtas liv och glädje. När jag tidigare i kväll satt och tittade mig omkring i vardagsrummet stod det liksom klart för mig. De är överallt. Barnen och deras saker. Här följer några ocensurerade bilder av hur det ser ut i ett småbarnshem i Piteå, en kväll i november. Och note! Det ser fortfarande likadant ut, eftersom kvällen har gått åt till att söva än den ena, än den andra ungen. Först 22.45 behagade den yngste somna in. Något har tjuvgett honom speed. Jag garanterar!
Soffbordet: Mamma Mu-bok, två plastburkar innehållande pappersremsor som Klara klippt till för att använda som soppa, en stycke pensel (kan ha använts som omrörare i soppan.
I ett hörn av vardagsrummet ligger denna stackare, vind för våg.


Framför öppna spisen har Herman sitt tillhåll. Snyggt täcke va?

Fotpallen har blivit Halloween-festaffär (???). Nyckelpigan ligger där om man plötsligt skulle känna för lite kuddbus, vilket händer ofta i en 4-årig kropp.

På matbordet ligger en massa pyssel kvar sedan eftermiddagen. Här kan vi även se ett stycke bebisleksak samt ett stycke IKEAs haklappar i frotté.

På köksbänken, ovanpå köksritningarna, har vi varje småbarnshems måste. Miniderm & kortison.
På köksbänken, bredvid tuberna: En liten plastsoldat, redo för strid.
Så här ser mitt hem ut på kvällskvisten. Hej inredningsmagasin!

4 kommentarer:

Marran sa...

Skönt att se att det inte bara är vårt hus som har grejer lite överallt. Kram på dig.

Nybliven sa...

Oj, ni ligger i lä. Allt vi gör om kvällarna är att plocka. Vet inte hur alla småbarnsföräldrar med ständigt renstädade hus göööör. Men det kanske bara betyder att vi prioriterar andra, viktigare (!!) saker!

I övrigt så skrattar jag smått ihjäl mig så fort jag tänker på kommentaren "Djävlar, vad jag får springa!" Skön unge det där!

Anonym sa...

Fy tusan vilket bra "inrednings-reportage"! Skönt & genuint nu då man smått kväljs av "vitt i vitt" o "gullegull"...

Puss! /Cilla

Annas resa sa...

läst och noterat nu! Och, som vi egentligen vet, så ser det ju ut såhär hos de allra flesta som har barn. Det är bara att fundera på hur mycket man ska plocka, plocka, plocka och hur kul det egentligen är...