söndag, november 07, 2010

Ljus och brasor

Om jag inte hade haft så ont i mina gamla ben så skulle jag ha visat dig en bild av det stora vedberget som vi har byggt i dag, jag, Klara och min mamma. Många kubik blev det. Nu kan vi elda som galningar resten av vintern och vi har inlett ordentligt. Brasan går varm.

Helgen i övrigt har varit skön. Vi har tänt ljus för nära och kära som inte längre finns med oss, i den här världen. Klara passade på att bjuda min mormor (som lämnade jorden 1997) på Hermans kalas. I maj. Så ingen ska bli förvånad om Margit Berg svävar in här och förväntar sig en bit tårta.

En av de bättre sakerna med den här helgen har nog ändå varit snön. Vi har testat madrassen och det gick bra de första tre åken, innan pudret hade givit vika och det gröna gräset stack upp lite för mycket. Men det var härligt att känna farten och snösprutet på kinderna.
Nu ska jag prata lite med min man och kolla vad han har gjort i helgen. Ja si dessa arbetstider...

Inga kommentarer: