torsdag, november 25, 2010

Språk, kök och äventyr

I går åkte vi på ett äventyr till det gigantiska möbelvaruhuset på gränsen till det östra grannlandet. Vi skulle känna på kök och det gjorde vi. Sedan råkade vi falla över en hel del andra saker också. Bara nödvändiga så klart.
Vi hade med oss båda barnen och jag var på förhand lite nervös för hur det skulle gå att hålla två ungar nöjda och lugna samtidigt som båda föräldrarna står och planerar ett kök. Med facit i hand kan jag säga att det gick alldeles lysande. Enda smolket i bägaren var sträckan Ersnäs-Piteå där Herman tyckte att enough is enough och det klandrar jag inte honom för.
I dag har varit pluggdag i Luleå. Sociolingvistiken tar vi tag i nu och hoppas att håva in ytterligare 7,5 poäng.
Nu närmar jag mig bingen och ser fram emot en lugn och skön helg med julpyntande och gardinsömnad. Jag kan ju egentligen inte sy, men jag har tänkt göra det ändå.

Inga kommentarer: