onsdag, november 10, 2010

Snöstorm!

Det är bara en tom dosa, fylld med ris. Bästa barnskallran!

Det är bäst att jag skriver snabbt som attan eftersom jag är relativt övertygad om att någon av telningarna snart kommer att vakna. Herman lider av allmänt pirr i kroppen och Klara lider av förkylning, feber ochont i kinden (!). Den senare av åkommorna förstår jag inte riktigt, men det var vad hon hysteriskt skrek när hon vaknade till i feberyrseln för en timme sedan.


I dag har snön bokstavligt talat vräkt ner på vår jord. Det är otroligt mysigt och jag och barnen har (delvis på grund av sjukdomen) befunnis oss i husarrest. Eller OK. Jag gjorde en äventyrlig utflykt till tandhygienisten i morse. Hon tilldelade mig ett stycke hål och några stycken tandstenar. Hålet skall om två veckor repareras hos en portugisisk tandläkare. Jag planerar att prata spanska. Vad gör man inte för att hålla sig på banan även under mammaledigheten.


Eftermiddagen har vi ägnat åt att baka bullar. 80 stycken ljuva tingestar som jag och min dotter har kavlat och rullat samtidigt som sonen snällt satt i sin matstol och tittade på.


I morgon väntar läkarbesök för han som snart blir ett halvår och storasyster får fokusera på att bli frisk. Hon längtar så efter att åka pulka.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Tack heter "obrigada" på portugisiska. Om man nu vill tacka efter den behandling man fått...