torsdag, oktober 28, 2010

Mystorsdag

Klara var på dagis i morse. Jag lämnade henne och Tobbe hämtade henne. När de kom hem sa han till mig:
- Det är ju höstlov nästa vecka, men fröken U*** sa att du nog har koll på vad som gäller då.
Oj... Klara själv hävdade att de på dagis nästa vecka har något som heter lov. För att undvika att göra bort mig på måndag blev jag tvungen att lyfta luren och ringa till fröken och fråga vad som gäller. Jo, barn till föräldralediga går på skolans läs- och lovschema. Det är helt ok för mig, eftersom jag faktiskt allt som oftast tycker att det är väldigt roligt att ha Klaran hemma, och särskilt nu när humöret är på topp mest hela tiden. Komsikt bara att det gått oss förbi, men tur att det uppmärksammandes.
På tal om på topp så har vi haft besök här i stugan i dag. Marran och hennes familj (en fjärdedel sovandes) kom hit och oj så roligt det var! Klara och jämnårige V lekte så att det stod härliga till och för egen del var det bara så roligt att dricka kaffe och surra bort flera timmar. Nu får det inte gå lika länge till nästa gång. Lova det! :-)
Framför oss ligger nu en helledig helg, för pappan alltså. Jag borde nog ta och färdigställa den sista examinationsuppgiften och det borde jag nog göra i morgon för att sedan bara slappa. Så gör vi. Upp i arla morgonstund för att få helg asap.
Glad kjolfredag!

1 kommentar:

M sa...

Glad kjolfredag på dig tebaks du. Så härligt med en glad tjej. Jag önskar att det var lika smittsamt som magsjuka, but nope. Här är det krokodiltårar blandat med lilleskuttårar mellan vredesutbrott och kikskratt. Jag är så förvirrad... Ha det gott!