torsdag, oktober 14, 2010

Ännu en dag...

Ännu en dag i hemmavarandet tecken. I dag var dock febern nästan borta och i feberns ställe gled trotsen in och gjorde sig bekväm i huset igen. Dock i en något mildare form än vanligt.
I övrigt har jag under dagen kommit på att vi nog behöver ett nytt soffbord. Eller ett gammalt. En sextiotalsbord i ek eller teak, smalt och smäckert med någon sorts hylla under där man kan förvara målarböcker och pusssel. Denna dagens insikt gjorde att jag stoppade in barnen i bilen och körde till Kupan där jag hoppades att bordet med stort B skulle stå och vänta på mig, för en spottstyvel. Det gjordet inte bordet. Däremot konstaterade Klara att den fantastiskt fula trämodellen av en brunn, som hon spanade in förra gången vi var där, stod kvar på sin plats. Hade jag haft 30 kronor i kontanter hade hon fått mästerverket. Nu hade jag dessvärre inte det. Frågan är bara var man förvarar en 30*30 cm stor modell av en brunn. Jag skulle så innerligt gärna vilja se den i sitt förra hem.
Den här veckan har bjudit på hemskt få promenader. Och jag som har ett mål. Men i morgon får jag gå. Gå i mål.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet var det finns bord i den stilen du efterlyser, dessutom inte bara 1 utan 2!!!! Ett hett tips är att höra av dig till släkten..... / C

Annas resa sa...

Jag köpte ju ett sånt hos antikgubben i Höglandsnäs för 100:- Kanske kan vara värt en tur dit?