söndag, oktober 31, 2010

Fin helg

Helgen har varit ganska lång känns det som. Kanske för att vi liksom fick en timme extra och kanske för att maken har varit ledig fredag, lördag och söndag.
I fredags blev det en tur till stan och fika på Krokodil. Vilket fika de har! Maranborna skulle äta sushi till middag och snälla som de är fick vi också vara med och därmed fick jag premiärsmaka stans nya sushiställe. Helt ok enligt mig, som kanske inte är någon sushiexpert, men smaklökar har jag ju i alla fall...
Lördagen inleddes på andra sidan älven och i badhuset som ligger där. Herman gjorde premiär som simmare och det gick hur bra som helst. Innan kvällen kom hann vi även med ett besök hos Edvard och co och direkt därifrån till mammas middagsbord och hemgjord pizza. Vissa dagar är helt enkelt lite bättre än andra.
I dag har vi lekt i lekpark och köpt snordyr åkpåse till vå dyrbara lillebror. Jag och Klara har varit på barndans, jag och Anna har promenerat, jag, Bea och Tobbe har kvällsdruckit kaffe. Vilken dag! Enda smolket i bägaren är väl snöns frånvaro. Höstmörkret skulle verkligen behöva en käftsmäll av ett gäng lapphandskar.
Snälla kung Bore! Kom nu!

2 kommentarer:

Frida sa...

Jag håller med dig. Lite vitt på marken skulle verkligen sitta fint nu....

Anonym sa...

Jag packar genast ett par nävar av den vita varan och skickar med posten. Har så det räcker och blir över, helst i den arla morgonstunden då bilen ska letas fram under drivorna.. Kram på Frun, Maken å grynen. /C