torsdag, oktober 21, 2010

Ikapp

Kanske har du (om du fortfarande läser min lilla blogg) tröttnat på mitt tjat om att ta det lugnt, om att inte stressa, om att känna in vardagen och supa in det som är här och nu. Om så är fallet så får du helt enkelt klicka vidare till någon av de fina bloggarna i länklistan till höger. Nu.
Jag skulle bara vilja utvärdera de senaste veckornas nya tänk och beteende. Jag har verkligen koncentrerat mig på att inte hela tiden vara på väg. Inte gå en prommis bara för att något ska hända. Inte gå en sväng på stan bara för att jag inte vill sitta och göra ingenting. Hur har det gått?
Jo tack, det har gått bra. Jag har upptäckt att vårt nästan 300 kvadratmeter stora hus inrymmer en hel del aktiviteter för en kvinna i sina bästa år och framför allt för en tjej i fyraårsåldern. Hon har mått bra av att softa, klippa, spela spel, rita, klistra och göra ingenting särskilt. Ingenting särskiltandet verkar ge inspiration till otroliga lekar och fantasiäventyr och det är väl det bästa kvittot på att det är bättre så här.
Nu ska du inte bli förvånad om vi stöter på varandra ute i den verkliga världen också. Det är inte så att jag har husarrest. Absolut inte! Inte heller är jag sinnessjuk. Absolut inte. Jag bara chillar lite.
Nu är Klara på dagis och jag ska ta tag i lite brevkorrespondens mellan Gustav II och Ebba Brahe. Det du! Vilken dag va?

Inga kommentarer: