måndag, oktober 25, 2010

Lediga måndagen

I dag blev det plötsligt måndag. Men den här måndagen var både pappan och dottern lediga och då blev det liksom inte måndag utan snarare någon sorts hybridlördag.
Vi passade på att ta med oss en påse morötter till hästarna och en rygga packad med choklad och kaffe till oss själva och spatserade iväg till Grisan. Det gäller att passa på att lukta på skogen nu innan den förseglas av is och frost.
I dag har jag varit fru i en månad. Det har gått bra. Jag är fortfarande fixerad av min ring och jag trodde verkligen inte att jag var så besatt av guld och ädla stenar. Men jag är väl inte mer än människa...
I morgon väntar en tur till universitetet och jag hoppas att jag är förberedd. Hur som helst så är det roligt med en utflykt och att få klä upp sig lite. Det är sådant som uppskattas när man är hemma-mamma.

1 kommentar:

Marran sa...

En tjej jag bara träffat ett par gånger kommenterade att hon alltid tyckte att jag var så finklädd. Med tanke på att man lufsar runt i mjuka sköna kläder största delen av tiden så är det ju så kul att faktiskt ta på sig lite finare kläder nån gång om sänder.