söndag, oktober 24, 2010

Helg med gott slut

Den här bilden fastnade i mammas kamera under Hermans dop, strax efter vårt bröllop. Den föreställer Klara och hennes nära, kära vän Edvard mitt under dopakten. Fina va?
Ännu en underbar helg ligger bakom oss. I går var jag och Klara på badhuset med Edvard och Hugo med föräldrar. Resten av dagen gick i umgängets tecken för både barn och vuxna. Det är så roligt när det plingar på dörren och glada besökare trillar in, väntade som oväntade.
I dag har varit en härligt solig och mysig dag som avslutades med lammiddag hos mamma för mig och barnen och arbete för mannen.
Jag sitter i soffan och tänker att det kanske skulle vara en bra grej att jobba lite med den sista examinationsuppgiften till detta första moment av Svenska B. Men jag tror att jag gör det i morgon i stället. I morgon är nog en bättre dag för skolarbete. I morgon kommer jag att utföra underverk. Jag återkommer med resultatet. Allvarligt. Du kanske gärna skulle vilja läsa min sematiska och lexografiska analys av Gustav Vasas brev till sonen på Öland. Visst skulle du det?

Inga kommentarer: