fredag, juli 31, 2009

Dator- och fönstersurfning...

...är saker man kan ägna sig åt när man har en fredagskväll helt för sig själv.
Jag är godissugen som aldrig förr, men det enda söta som finns i huset är en tårta som stått i kylen i en vecka och en massa bullpåsar i frysen som jag lovat mig själv att inte äta av i onödan.
Ett glas vin hade också varit gott, men det enda av den varan som finns är en BIB som stått på altanen i två veckor och säkert blivit överjäst i värmen. Den skippar vi.
Det hade varit kul med en bra film på tv men tv-tablåerna bjuder mest bara på kräk. I olika former.

Som du förstår så sitter jag i stället vid köksfönstert, framför datorn, och tittar både på skärmen och på folk som glatt seglar in mot stan, glada i hågen och med framtiden för sig.
Min närmaste framtid är nog i sängen. Dit går jag nu.

Inga kommentarer: