fredag, juli 24, 2009

Dagen efter i går kväll...

Ja. Det är festival i stan. Och ja, i går var det min kväll. Och ja, jag har varit mer än trött i dag.
Jag blev inbjuden till en väldans trevlig fest hos en av Tobbes arbetskamrater och efter att ha tävlat och skrattat i många timmar på deras fina gräsmatta bar det iväg mot stan, mot öltälten och mot några låtar med Måns och några med DLK.
Kvällen sprang iväg i ett väldans tempo och plötsligt var den liksom bara över.
Tröttheten till trots är jag väldigt glad för gårdagen som bjöd på så mycket kul och så väldigt många bra människor.
I dag tog jag och Klara en tur till stan. Vi dissade festivalmaten till förmån för varmkorv med bröd och sen blev det en tur i karusellen också.
Nu sitter jag här i ett tyst hus och lyssnar till ljudet från stadens gator. Ovanför hustaket cirkulerar en polishelikopter och från grannarnas partytält blandas höga skratt med Helan går.
Ja, det är festival i stan.

Inga kommentarer: