söndag, juli 26, 2009

Fina, fina festival

Den här dagen kan nog beskrivas som en av de lugnare under denna sommar, feberdagarna undantagna då så klart.
Tobbes sviter från gårdagen har liksom smittat av sig på oss damer och vädret har väl gjort sitt till. Vi har ritat, läst, löst korsord och surfat omkring på nätet i jakt på en Euskefeuratlåt från i går som jag inte kan hitta och det driver mig till vansinne.
Pizzamiddag var en självklarhet och när Tobbe nattade Klara tog jag mig en tur på Grisan. It's good to be back!

Så, i brist på annat att skriva vill jag ta tillfället i akt att hylla den stora, fina festivalen som busat omkring på våra gator i fem dagar. Den må vara skränig, skräpig och fylld av fulla varelser som dessvärre hamnar i bråk ibland och gör tokigheter. Men jag tror att den får många av oss att känna livet i oss. Under några få dagar får vi studsa omkring i ölserveringar och karuseller, på dansgolv och framför stora scener och för en stund slipper vi tänka på jobb, amorteringar, renoveringar eller storstädningar. Mest är det bara kul.
Visst känner jag livet i mig under årets övriga dagar också, men nog är det roligt att få känna på ett annat liv. Det där något tokigare, något vildare och något gladare.

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Där fick du till det! Jag håller helt med.

Bea sa...

Vilken låt?

Soffan sa...

Anna: Ja, visst tycker vi bra saker, både du och jag :-)?

Bea: Ring, så kan Tobbe vissla den för dig. Kommer inte på texten, bara en flöjtrefräng....