fredag, juli 03, 2009

Oj!

Ja, tiden går fort på sommaren.
Trots detta dilemma har jag sedan sist hunnit med både stugliv, tokrolig finfest, slappande hemma, semester i Lycksele, febersjuk tvååring och så i dag, pimpande av vår pensionärskuvös. När vi köpte huset lämnade de förra ägarna kuvösen stående precis som de hade haft den. De flyttade till en lägga i stan och behövde helt enkelt inte möblerna eller dekorationerna som fanns där. Vi har låtit det stå, till förmån för andra delar av huset. Men eftersom vi i morgon välkomnar en massa människor till middag på denna altan kände vi att det kanske var dags för ett litet ansiktslyft. Några vaxdukar och krukor senare känner jag att jag liksom kan stå för kuvösen på ett annat sätt.
Vidare kan jag bara påpeka att jag älskar sommarrean i stadens (och grannstadens) butiker. Jag har ekiperat mig som tusan för nästan inga pengar alls. Halva priset är det bästa priset.

Nu ska jag återgå till min bok, som upptar största delen av min tid just nu.

3 kommentarer:

Lena sa...

Hej gullvannen!

Forstar att du inte hinner med att blogga sa mkt under sommaren, men kan du inte, nasta gang du ar inne pa bloggen, uppdatera din bild till "Nar livet ar som bast"??? SOMMAR!!!

Kram
BBQ-Lena

M sa...

HAllåj! Vad läser du? Ha det bra! M

Soffan sa...

Lena: Ja, jag ska. Jag ska göra det nu på en gång!
Kram!

M: Jag läser High Noon, av Nora Roberts. Spännande spänning!