torsdag, juli 16, 2009

Ännu ett paradis

Min familj fikar under fyren...

En glad bloggerska på äventyr

Jag hör till den där sortens människor som oftast tycker att det jag själv har är det bästa. Jag har den bäste mannen, det bästa barnet, det bästa huset, den bästa bilen, den bästa sommarstugan och de bästa åsikterna. Men i dag blev jag varse att det finns paradis utanför min egen livssfär. OK, det här har jag väl insett förut också, men nu tar vi den här storyn.
Tillsammans med mamma och mina syskon med familjer tog vi turbåten M/S Favourite till Rönnskär för att få en dag tillsammans i trevlig miljö. Och vilken miljö sedan! När båten äntrade bryggan på Rönnskär kände jag direkt att jag nog förmodligen skulle kunna gå till banken för att ta ett lagom stort lån för att kunna köpa en lagom stor stuga på ön som bara ropade på mig. Där finns en fantastiskt vacker fyr, ett kapell som bara tiggde och bad om just jag skulle gifta mig just där och en massa tanter och farbröder som inte ville annat än att visa upp allt som ön hade att bjuda och sedan dessutom visa allt som det egna skafferiet hade att bjuda i form av bullar och kakor.

Barnen hamnade i trans när det klättrade och äventyrade sig under fyren och vi något äldre hamnade i trans när vi tittade på gamla tapeter och fotografier i den gamla lotsstugan.

Har du en semesterdag över? Ta då tillfället i akt och unna dig en tur till paradiset. Din själ kommer att tacka dig efteråt.

3 kommentarer:

Marran sa...

Visst skulle det vara ett toppenställe att gifta sig på, har tänkt tanken själv. Hur går det med bröllopsplanerna egentligen?

M sa...

Så najs! Det är inte dumt att få förslag på utflyktsmål, för vädret är lite hursomhaver. För kallt för att bada men helt okej för att vara ute.

Idyller finns det många av i vår vackra stad = )

Linda sa...

Hallå!
Vilken trevlig blogg du har:-)
Vet ej om du minns mig, men vi träffades hos Sandra och Fredrik i går på fest.
Ha det!//Linda