onsdag, juli 29, 2009

Ny bil, gammal bil...

I morse kom en trevlig man från försäkringsbolaget för att fota motorhuven. Nu är det bara till att lämna in den på lackering så ska den visst bli som ny.
Det här med teckningen på huven har dock fått oss att tänka på bilar. Nya bilar. Så efter lunch åkte vi iväg för att provköra en riktig pärla och jag föll som en fura för de vackra formerna, de sköna sätet och den mjuka känslan i motorn. Nu funderar vi och jag känner mig lätt otrogen mot den vackra donnan som vilar ut på infarten. Jag hoppas hon förstår att det inte är personligt.
Efter kaffe och bullar hos M & G i den varma hortlaxsolen åkte jag vidare till kvällens baluns. 30-årskalaset hos Jenny på Granholmen. I vanliga fall innebär baluns på Granholmen både vin och övernattning, men eftersom Tobbe jobbar natt fick jag nöja mig med en mellanöl och hemgång kl. 22. Jag gissar att de andra tjejerna håller på ett bra tag till, och de är de värda.
Jag ska krypa i säng med senaste Femina. Det är väl också en belöning...

Inga kommentarer: