måndag, februari 23, 2009

Tillbaka

Så var den över, den sedan i september planerade helgen i Malmö.
I fredags lämnade jag man och barn för en helg med storasyster, mamma, pappa och storebror med familj i sydligaste Skåne. Oj så härligt jag har haft det. Uppdruckna kaffekoppar, färdigtänkta tankar och färdigsagda meningar.
Förutom själva huvudattraktionen som var lördagskvällens 40-årsfest har vi hunnit med en middag i lugn och ro (bestående av både laxsoppa, ostar och vin), en shoppingtur på stan (där jag inhandlade mitt första plagg från Gudrun Sjöden, ever!), en promenad i vårsolen (jo, tänka sig att i Skåne värmer faktiskt redan vårsolen).

Här sitter jag nu i hemmets lugna vrå igen, något mör i kroppen efter sovning på madrass och många timmar i flygplansstolen, men oändligt glad över att ha fått se något annat, träffa den kära skånefamiljen och fått längta lite efter min egen, fina familj.
Nu är jobbmåndagen avklarad och nu väntar bara fyra futtiga dagar innan den heliga vecka 10.

Inga kommentarer: