söndag, februari 08, 2009

Jo. Det snöar.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att inte upprepa det så många har sagt innan mig, men jo. Det snöar. Där jag sitter just nu, i rummet som ligger ovanpå vårt garage, har snön skapat ett vacker in- och utsynsskydd som gör att bara himlen finns att se. Himlen, några trädtoppar och en kraftledning. Utanför fönstet hör jag knarret från den skottande sambon och en bit bort i huset skvalar vår tv, i väntan på Nip/Tuck.

Jag måste bara ta tillfället i akt och berätta om min gårdag i Jokkmokk. Tillsammans med min vän Maria och våra tappra små barn trotsade jag snö och kyla och körde de 18 milen för att för första gången få uppleva Jokkmokks vintermarknad. Lätt värt varenda kilometer i snörök och en småfrusen nästipp. Marias svärmor bjöd på köttsoppa (med renkött, vad annars?) som var övernaturligt god och så hittade jag det här! Silver när det är som bäst och en av ringarna föll jag särskilt för. Dessvärre blev jag tvärsnål och är nu bitter över det. Kanske blir det en internetbeställning. Dessutom skulle jag ju stötta den regionala tillväxten och bara det skulle ju göra att allt liksom lönade sig på ett annat sätt...

Nä. Nu är det hög tid för Nip/Tuck. Glad måndag på dig!

Inga kommentarer: