fredag, februari 27, 2009

Jag borde kanske...

...gå och lägga mig i den renbäddade sängen med nyaste numret av Femina som jag fick med mig från mamma i kväll. Men eftersom jag inte har någon annan att prata med så kan jag ju dela med mig av några tankar till, i väntan på Nordnytt.
I mitt huvud snurrar just nu tankar på vad morgondagen ska innebära. Valet står mellan att:

1) åka till Halsö-paradiset för att sätta på värmen, elda i kaminen och göra den gula träkåken redo inför vintersäsongen.
2) knalla in till stan för att träffa Jenny och lille E som jag aldrig hinner träffa nu för tiden, hur mycket jag än vill. Tiden äts upp av någon eller något och jag vet inte riktigt vem eller vad.

Jag har beslutat att sova på saken och ta ett förnuftigt och nyktert beslut efter en god natts sömn.

Vidare funderar jag på renoveringar. På badrum och kök, i den ordningen. Köket känns så klart roligare men badrummet viktigare. Men vad ska vi göra och hur ska vi göra det? Vägg i vägg med badrummet har vi "lilltoan". Vår lilltoa är verkligen liten och ibland funderar vi (mest Tobbe) på att ta bort detta lilla krypin och göra ett, enda stort badrum. Nästa tanke, som nästan är färdigtänkt, är valet mellan kakel/klinker eller våtrumsmatta. Det lutar mest mot våtrumsmatta. Någon som har något snyggt att tipsa om? Tips mottages nämligen jättegärna!!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det är både och det där med lilltoans vara eller icke vara. Här har vi två toaletter, en stor och en liten och det känns bra. Skulle nog inte vilja ha bara en.

Soffan sa...

Åsa: Jo, men saken är den att vi ju har en lilltoa i källaren också. Frågan jag ställer mig är om det är för "långt" till källaren. Jag tänker främst på Klara som tonåring och så... Smink, pormaskar...
Ja, det är tunga beslut. :-)