tisdag, februari 10, 2009

Sol, snö, förskoleråd och lite till

I dag är en sådan där dag som jag är nöjd med. Det började med att jag promenerade till jobbet i dagsljus, trots att klockan bara var 07.15. Det fick mig att inse att det nog kommer en ljus vår i år också. Man glömmer liksom bort det där ljuset från år till år och varje år är det lika fantastiskt.
Efter jobbet släntrade jag in på en av stadens bättre butiker där jag sedan julen hade ett presentkort som nu är ett minne blott. Dock fick jag tre ursnygga överdelar i utbyte så nu kan jag möta våren med snygga kläder också.
Innan kvällens höjdpunkt förskolerådet hann jag få i mig lite middag på stående fot och nu sitter jag här och känner mig nöjd och taggad inför morgondagens lektionsfria (tack utbildningsmässan) dag.

Som avrundning vill jag bara passa på att hylla de fina brunetter som jag delar arbetsrum och min vardag på jobbet med. Det är en fröjd att sitta vid skrivbordet och arbeta i dessa underbara damers sällskap. Tack för att ni sitter där ni sitter!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Jag tar åt mig av berömmet även om jag ju inte sitter där lika mycket som de andra brunetterna, och skickar genast tillbaka tacket!
Puss!

M sa...

!!! Jag tar också åt mig litegrann och tycker dessutom att det är jätteskönt att få spy galla över du vet vad och sedan få skratta åt eländet. Jag är nyss hemkommen från jobbet och utan att överdriva kan jag väl säga att det finns en del att berätta i morgon.

Och det är toppen att ha dig i arbetsrummet också!

Soffan sa...

Vad ska jag säga? Ni är bara bäst! Stor kram!