måndag, februari 23, 2009

Just ja!



I lördags när jag och min storasyster knallade omkring på Malmös vackra gator kunde min syster plötsligt konstatera att min ena älskade, finfina och underbart utslitna skinnstövel höll på att lämna sin sula. Skon var helt enkelt slut. Shoppingrundan fick plötsligt ett självklart syfte men det var svårt att hitta något tillräckligt varmt i malmöbutikerna som mest var fyllda med vår- och sommarskor. Jag tog mig dock från Skåne till Norrbotten i den väl ventilerade vagabond-dojan efter det mogna beslutet att inte stressa fram ett impulsköp.

I dag efter middagen tog jag dock med mig Klara till skoaffären i den stora gallerian som har öppet till 19.00. Där kunde jag impulsfynda ett par snygga pjucks som jag drömt om i flera år, men jag har aldrig känt mig tillräckligt vuxen för att bära dem. Nu är mognaden dock här, och med 30% rea blev det ju nästan ett klipp!

Klara sa flera gånger i affären och hemma: Oj så snygga dom var! Förmodligen mest som en del i det sociala spelet, men det är ju alltid trevligt med komplimanger, eller hur?

2 kommentarer:

M sa...

Jag har länkat till dig - Annars glömmer jag så snart allt trevligt jag är inne och tittar på...

Vilken tur att jag får ha lite terapisamtal med dig om gemensamma problem på arbetet = )

Soffan sa...

M: Jag måste länka till dig också! Det är så jobbigt att behöva gå omvägar... :-)
Och du är ovärdelig som terapikamrat du också!