lördag, februari 28, 2009

OK, ja, jag är ensam i kväll igen...

och därför kan jag inte låta bli att fundera lite till...
Jag har gått vidare från badrumsbryderier till hårfärgsbryderier.
Mitt hår är råttfärgat åt det bruna hållet i sin orginaltappning. Under största delen av mitt vuxna liv har jag varit brunett. Just nu är mitt hår halvt råttfärgat och bitvis täckt av blonda slingor. Jag står alltså i begrepp att göra något åt eländet. Men vad?
Mörkare hår ger karaktär och ljusare slingor ger snällhet och blidhet.
OK. Jag har bestämt mig. Jag tror att jag måste bli brunett. Snabbt.

2 kommentarer:

Bea sa...

Men jag då? Vad ska jag göra med mitt hår? Min frissa är i Australien så jag måste ju ändå vara otrogen...då är det kanske lika bra att göra nå riktigt radikalt? eller vänta...ska man våga sig ut igen sen? Visst har vi bara en veckas lov?!
KRAM

Soffan sa...

Bea: Är hon?? Hur länge ska hon vara där??