onsdag, februari 18, 2009

I veckan...

...ser jag på Sommer i stället för Grey's. Jag vet inte vad som har hänt med mig men jag tror att det är någon form av utvecklingssprång.
....lyssnar jag på vad som helst som vår knackiga radio från Claes O lyckas pejla in. Den börjar vara lite trött.
....läser jag små uppsatser skrivna av stora barn. Dessutom försöker jag på kvällarna hinna med slutet av I Know Why the Caged Bird Sings. En uppdatering å jobbets vägnar.
....surfar jag lika mycket som alltid. Bloggar och hemnet.se (som är min drog). Tobbe jobbar kvällspass och jag roar mig bäst jag kan.
...äter jag så mycket som jag bara kan. Skinnpåse-looken är så out of style.
...dricker jag som vanligt jättemycket kaffe. Kaffe är gott och gör mig till en trevligare människa. På lördag kommer jag att dricka andra saker också, i Malmö, för att fira att storebror har blivit 11 år äldre än mig!
....jobbar jag på ganska bra och njuter av det för första gången sedan jobbytet. Känner mig varm i kläderna och utmaningen känns stimulerande!
....bävar jag inte så mycket just nu faktiskt. Eller jo, lite för kommande helgens resa. Jag är en hemmamänniska och en flygresa med byte i rusningstid känns väl si så där...
....måste jag packa och förbereda diverse festdetaljer. Hur varmt är Skåne just nu? Rimligtvis något varmare än Piteå va?
......njuter jag av ett ökat själsligt lugn inför arbetet och mina nya ögonskuggor från den fina sminkbutiken i grannstade i norr.
...tänker jag att det närmar sig sommar. Kalla mig knäpp om du vill, men efter att ha terminsplanerat ordentligt så kan jag konstatera att man inte kommer att hinna riktigt allt man tänkt sig på grund av att sommaren plötsligt står där och knackar på dörren

Denna utmaning fick jag av Anna och visst vore det väl bra om även Cissi, Bea och Emma gjorde samma sak?

Inga kommentarer: