torsdag, februari 05, 2009

Frågor en torsdagskväll mitt i livet

- Om man har en kompis som är gravid, och beräknad för en vecka sedan och inte har varit inloggad på msn på hela dagen, kan man då misstänka att hon befinner sig på det stora sjukhuset i staden några mil norr om vår egen?

- Skulle man kunna säga att jag har fått månadens dos motion när jag i dag släpade hem Klara i vagnen genom 20 cm puder?

- Har man blivit småknäpp när man sitter hemma en torsdagskväll och känner att det kliar lite i fingrarna av sug att få rätta de där uppsatserna...?

- Borde man egentligen gå och lägga sig när klockan är kvart över elva och veckans sista arbetsdag väntar runt hörnet?

Ja. Det är nog svaret på alla dessa frågor...

2 kommentarer:

Bea sa...

Jag röstar på "ja" :)

M sa...

Det är knepigt med vårt yrke, för man känner sig sällan ledig. Det finns alltid något som borde (eller måste) göras. Det där om att lägga sig i tid är mitt största problem...

Trevlig helg!