onsdag, februari 25, 2009

Om solen som skiner...

Nog är det något makalöst vackert över vårvintern. Ja, jag tycker faktiskt att vi har rätt att säga att vårvintern har infunnit sig nu. Solen formligen råskiner på den ultravita snön och från fönsterplatsen på jobbet kan jag kika ut och bländas av allt det vackra.
Nästa vecka är det sportlov och om allt klaffar och solen är på vår sida kanske man skulle kunna få några fräknar på näsan att stoltsera med.

I kväll tittar jag på Sommer igen. Det verkar bestämt som att jag har blivit tokvuxen under det senaste halvåret. Är det husköpet, jobbytet eller det faktum att jag bor med min man på heltid som har gjort mig till denna ibland medelålders kvinnovarelse? Eller är det kanske bara den oftantliga mängden livserfaranhet som till slut har landat? Snart sitter jag väl här, endast iförd Gudrun Sjöden och löser suduko och äter mörk choklad. Eller så får jag en 30-årskris, köper för tighta jeans och gör om min ögonbrynspiercing.
Life will tell.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Nästa steg steg blir att bli "klubbis" på Gudrun Sjödén (det heter så när man är klubbmedlem hos Gudrun). Det är jag och det går också bra...:)