onsdag, augusti 27, 2008

Vi river och spacklar, vi bygger ett hus...

Det är mycket nu. Nytt jobb och nytt hus på samma gång kräver en del tänka efter...
Sedan i lördags har vi grejat i huset med ovärdelig hjälp av pappa som byggmästare och mamma som barnpassare. Jag är så tacksam att jag inte vet hur vi någonsin ska kunna ge tillbaka. Men jag lovar, att när ni är för gamla för att laga egen mat, ska jag frysa matlådor som lätt kan tinas och avnjutas med ett glas rött. Sanna mina ord!

Vad som har hänt i huset är följande: Tapeter i sovrum nedrivna och nya har satts upp med ett strålande resultat. Tak och tapeter i vardagsrum och matrum nedrivna och i stället för det vävtak som spruckit och hängdle lite löst har vi nu målat råsponten vit med ett riktigt lyckat resultat. Tobbe är fortfarande kvar i huset och spacklar inför stundande tapetsering av vardagsrumsväggarna.
Jag lever i hoppet om att det kommer att bli jättebra när det är över, men just nu känns det ändå väldigt avlägset. Men om en vecka bor vi där. Om en veckar har Pitebo AB fått våra lägenhetsnyckar och kanske, kanske har vi fått upp några tavlor på väggarna och kanske, kanske ligger våra kläder i garderoberna med ekdörrar. Kanske, kanske har jag hunnit fota något i vårt fina hus och kanske, kanske har vår internetuppkoppling börjat fungera och kanske, kanske har vi hittat kamerasladden som för över bilder till datorn. Och då mina vänner. Då ska ni får se!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Längtar efter att få komma och se mästerverket. Kanske kikar förbi i helgen och tid finns. Jobba inte ihjäl er, ni har ju hela livet på er.

Åsa sa...

Väntar med spänning på bilder från ert hus. Hoppas att arbetet flyter på bra.

Anonym sa...

Hoppas det går bra med huset! Har du tid med en telefonintervju av mig ang. ditt yrkesval/ lärarskap/ hur du ser på ditt arbete, typ, senare i höst? Isåfall ska det bli en del av en rapport till mina studier på lärarprogrammet.

Soffan sa...

Maria, Åsa och Emma: Sent om sider så kan jag meddela att allt flyter på rätt bra och det är mycket att göra. Kram!