onsdag, augusti 06, 2008

The house

På förmiddagen trampade vi iväg till vårt framtida boende med fyra olika tapetprover i cykelkorgen. Det gamla paret som nu flyttat ut ur huset gör sitt bästa för att tömma alla skrymslen och vrår och uppmanade oss vid flera tillfällen att inte samla på oss för mycket skräp. Vi fick dessutom välja och vraka bland de möbler och prylar som de valt att inte ta med sig till sitt nya boende och jag kan lova att vi hittade en hel del små pärlor bland deras bortvalda ting. Tobbe fick övningsköra gräsklipparen och vi fick en grundkurs i fjärrvärme.
Under ett kort ögonblick stod jag och tittade ut på trädgården genom fönstret i vardagsrummet och konstaterade att vi om en månad är inflyttade där i grönskan. Det känns väldigt avlägset just nu, när lägenheten vi bor i är helt och hållet orörd och solnedgången speglar sig på sundet utanför våra fönster. Men sådant är ju livet. Tiden bara går och innan man vet ordet av står man inför något nytt och totalt okänt men som ändå, några dagar senare, plötsligt är den vardagliga verkligheten. Säga vad man vill, men människan är flexibel.

Något annat som närmar sig med stormsteg är jobbstart på nya jobbet. Hela den grejen har liksom hamnat i skuggan av hus och tapeter. Men det kommer att bli bra, det är jag ganska övertygad om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt och jobbigt att flytta säger en som just packat upp flyttkartongerna klart. Grattis igen till husköpet, vad roligt!

Anonym sa...

Jag längtar verkligen efter att få komma och kolla in nya huset, kommer att bli toppen det där. Har du tid för en lekdate nästa vecka?

Soffan sa...

Emma: Ja, visst är det kul. I alla fall när allt är gjort. =)

Maria: Det kommer att bli görbra. Klart vi har tid! Jag hör av mig!