tisdag, augusti 12, 2008

Blåbärspaj och springning

Förmiddagen på byggvaruhuset igen. Komplettering av tapetordern krävdes.
Eftermiddagen tillsammans med vännerna Jenny och Åsa och lille E och en blåbärspaj gjord av finaste halsöblåbär.
Plötsligt kom högsommarvärmen tillbaka och hela familjen tog en cykeltur innan middagen bestående av fiskpinnar i sällskap av min pappa som dessutom fick äran att äta upp resterna av blåbärspajen.
Så, till sist, i kvällssolen, skuttade jag upp till Grisan för en springtur och nu sitter jag här, nyduschad och osedvanligt nöjd och funderar på att gå och äta upp det sista av pajen och vaniljvispen. Jo. En lite bit finns kvar och vem förtjänar den bättre än bärplockerskan själv?

3 kommentarer:

Åsa sa...

Duktigt med springning. Inga älgar i sikte hoppas jag.

Anonym sa...

Lät som att jag gjorde en riktig miss som stannade hemma, men fanns tyvärr inget annat val. Nu håller vi dock på friskna till, så nu är vi redo för lekdate igen, du är möjligtvis inte gräsänka i helgen?? Det är jag nämligen =)

Soffan sa...

Åsa: Ja, visst är det duktigt! Men ingen älg, tyvärr... :-)

Maria: Så bra att ni piggar på er. Jag är inte gräsänka denna helg, men på måndag börjar vardagen om så då kommer jag att vara gräsänka ofta, ofta... :-)