tisdag, augusti 05, 2008

Blåbärskoma

Min frånvaro här i bloggvärlden kan förklaras av en veckas vistelse på ön i Luleå skärgård. Veckan inleddes med solstol och badande, bikini från morgon till kväll och middagar ute på altanen. Sen kom åskan och med den det nya vädret. Bikinin byttes ut mot ett par av pappas gamla jeans och sedan dess har jag suttit fast i blåbärsriset. Jag trodde aldrig att jag skulle få skriva "bärplockning" på listan över mina stora intressen. Men. Here I am, bärplockare och stolt. Ungefär tio liter blåbär har det blivit, och en liter hjortron. När jag om kvällarna lagt mig för att sova har jag sett tungt blåbärsris på insidan av mina ögonlock och sedan drömt om ljudet när bären trillar ner i plasthinken. Som sagt, jag trodde inte det här om mig själv och kanske kommer det att gå över. Kanske gör det inte det och om så är fallet så kommer jag nog snart att börja med förkläde och gördel också. Jag återkommer.

I dag har vi kikat på tapeter. Jag har visualiserat en snygg tapet till vardagsrummet i mitt inre och när vi i dag kom in på det stora byggvaruhusets tapetavdelning så var den bara där, till specialpris dessutom. Nu måste vi bara se till att få komma till huset på en snabbtitt för att räkna våder och bestämma exakt nyans. Det närmar sig nu.

Inga kommentarer: