torsdag, augusti 14, 2008

Sommarlovets sista dagar...

Det rullar på snabbt just nu. Dagarna fylls av små projekt som bör hinnas med nu innan ekorrhjulet drar runt igen. Bilen ska få nya däck och ny framvagnsinställning. Huslånet ska läggas upp ordentligt, dottern ska pussas och kramas i massor och sambon också så klart. Familjen ska umgås för att ladda batterierna innan mannen återbördas till inlandet och jobbvardagen igen. Men vi har det ganska mysigt mitt i allt görande. Man får helt enkelt se till att göra det mesta under trevliga former.

I dag, mitt i efter lunch-promenaden ringde hussäljarna och bad oss pipa förbi huset för att kolla några smådetaljer. De var inte där så vi kunde flanera omkring och känna oss som hemmansägare på riktigt. Så roligt. Så på riktigt. Än en gång, ursäkta mitt tjat. Det bara liksom kommer ut på tangentbordet via mina fingrar utan att jag kan göra något åt det. Kanske kommer det att gå över, kanske kommer det att fortsätta i all evighet...

I kväll har jag joggat igen. Har lagt in en liten mapp i Mp3-spelaren som heter "Träning". Träningsmappen är fylld av gamla eurodiscoslagdängor från tidigt nittiotal blandat med riktigt bra låtar. Skulle vara intressant att veta vad andra motionärer har i lurarna längs elljusspåret. Jag hoppas att jag inte är den enda nörden...

3 kommentarer:

Anonym sa...

E-Type, Magnus Uggla och hårdrock :) Plus en massa annat som dunkar skönt
//B

Anonym sa...

En del "Sjulnäsdunk" (som vi så fint kallar de eurodiscoslagdängor som du skriver om) ryms också i min ipdod men även lite Pink, Robyn, J. Timberlake, Euskefeurat...gott och blandat med andra ord!

Soffan sa...

B: Men inte Uggla va? Nä. Fy. :-)

Jennie: Haha! Sjulnäsdunk, den var bra! Det uttrycket måste jag börja använda. :-)