söndag, augusti 17, 2008

Nu bränns det

Denna sista semesterhelg har varit sådan att det känns helt okej att börja jobba i morgon. Vi har bara gjort roliga och mysiga saker för att liksom avsluta med flaggan i topp.
I går åkte vi med mamma och pappa till Rosfors där det var stort baluns med marknad, körsång och fikaförsäljning. Vi brukade åka dit när jag var liten och som alltid så var det inte lika stort som jag minns det men mysigt i alla fall.
På kvällen var vi bjudna på kräftskiva hos G och M i Hortlax och det var precis så trevligt som en kräftskiva en mörk augustikväll kan vara. Barnen sov och de vuxna åt goda saker och rökte en fet kubansk cigarr. Smakar inte alls lika gott som det luktar men i alla fall, lite maffigt är det ju.

I dag har vi påbörjat projekt flyttpackning. Jag har dragit mig lite för allt vad det innebär men om sanningen ska fram så är det ju ungefär som att plocka blåbär, fast man slipper rensa och bli blå om händerna. Hemmet ter sig något kalare än innan men är fortfarande helt beboeligt.
Efter några timmars plockande och packande cyklade iväg på äventyr och hamnade till slut på både fika och middag med mamma och pappa. Semesterns sista grillning under en sol som värmde ordentligt.
Nu sitter jag här och inväntar morgondagen och jobbstarten på nya stället. Det känns väldigt spännande på ett bra och pirrigt sätt. Jag känner många i personalen och tror att det här kommer att bli ett bra jobbår. Men visst är det alltid lite småjobbigt att i början gå omkring och vara toktrevlig och tillmötesgående hela tiden. Att hela tiden känna sig lite dum för att man inte vet var kopieringspapper finns eller känner till rutinerna i personalrummet. Men det kommer. Om några veckor vet jag nog allt det där. Och lite till.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Stort lycka till på nya jobbet. Om några veckor är du säkert varm i kläderna!

Soffan sa...

Åsa: Tack! Det värmer!