måndag, april 14, 2008

Tillsammans

Så var vi då tillbaka på gå. Måndagskväll. Egentligen inte alls särskilt farligt eftersom jag trivs som fisken på jobbet och har en bra helg i ryggen.
I lördags gick vi på bio för första (!!!!!!!) gången sedan augusti 2006. Vi såg en rulle på Filmstaden i Umeå några veckor innan Klara föddes eftersom vi misstänkte att det kunde dröja ett tag innan vi skulle kunna koppla av med ett biobesök igen. Och som det dröjde. Men i lördags dubbeldejtade vi med G och M och såg Varg. En riktigt bra film som fick mig att gråta så där lagom till eftertexterna.

Så här långt in i texten kanske jag bör påpeka att jag skriver utan kommatecken. Dotra har lyckats "datla" bort kommatangenten och därför kan jag inte skriva några bisatser. Vad gör man? Var köper man en ny kommaknapp???

Söndagen bjöd på barnkalas och i dag har vi lullat på i den nyfallna snön.
Mer än så här kan jag inte skriva. Jag känner mig hämmad av att inte kunna kommatera. Hade jag gått i sjuan hade jag inte klagat eftersom kommatecknen då mest pytsas ut på slumpmässigt utvalda platser. Men som vuxen och medveten gör det mig galen.
Sov sött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du överlever nog utan kommaknapp... Man kan inte ha allt här i livet ;)

Dessutom slår jag vad om att Klara har hittat ett nytt, å mycket bättre, sätt att använda den.

Kram på er