måndag, april 07, 2008

Det är lite stökigt och jag har aldrig blivit kallad för mästerfotograf men här kommer nu de nya gardinerna tillsammans med de nya blommorna vars namn jag inte kommer ihåg. De ska i alla fall tåla söderläge och vattenbrist. Klara bjuder även på en bild av sitt påskpynt från dagis som består av laminerade påskfjädrar, två knappar, ett trådtrassel och några pappersbitar. Jag blir sååå varm i hjärtat varje gång det ligger ett litet konstverk på hennes hylla på dagis. Allt är så fint och det känns alldeles galet att min lilla bebis kan göra konst.

Sen undrar jag lite över det här med Andra avenyn. Jag sitter här i min gräsänketillvaro och tittar lite med ett halvt öga på denna SVT-produktion som gör mig något förvirrad. Finns det någon som tittar regelbundet på denna serie? Jag minns Vita lögner och Skilda världar. Men vad är det här? På riktigt, vad är det här?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar tackar för tipset! Har också suttit åtskilliga timmar med PS men ditt tips var ju urkul...nu är bara kruxet hur man sparar bilden? O-teknisk, jag? :) Och jag tycker förresten din blogg är nog fin och tilltalande ändå!

Soffan sa...

Hemliga Emma: Det är inte så svårt. När du har scrappat färdigt din bild går du på "file" och väljer "export as JPEG" och så sparar du! Lätt som en plätt! Lycka till!

Anonym sa...

Äntligen...äntligen!
/Syster C