fredag, april 04, 2008

Efterlängtade helg

Trots att bara en vecka runnit förbi sedan påsklovet så måste jag säga att denna helg är fantastiskt efterlängtad. Långa arbetsdagar och krävande möten gör att det känns otroligt skönt att lägga upp fötterna på soffbordet och fnissa åt Brolles lugg och småle åt det faktum att han faktiskt är ganska söt. Ett glas viiin och en påse lösgodis som sällskap gör att jag känner mig ganska lycklig.

Tobbe är inne i en ytterst intensiv jobbperiod just nu han också. Detta gör att vi inte ses särskilt ofta och jag skulle ljuga om jag påstod att det inte är lite jobbigt. Han jobbar borta i helgen, kommer hem på söndagkväll för att sedan åka till nästa avkrok på måndag igen för att då inte återvända till hemmet förrän på fredag morgon. Men sen. Sen lugnar det sig lite... För den här gången.
Vilken fantastisk tur ändå, att vi bor här där vi bor, nära kära far och nära kära mor. Utan dem hade det inte varit lika lätt att vara tidvis ensamstående.

Trevlig helg på dig kära du!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Det är väl alltid lika skönt med helg, oavsett när den inträffar. Hoppas din också blir trevlig!

Soffan sa...

Åsa: Det blev den! ;)