onsdag, april 09, 2008

Halvtid

Nu är det bara två små dagar kvar av den här veckan som ensamstående mor och jag måste säga att det har gått över förväntan. Swisch, swosch och snart är vi tre här i lägenheten igen.
Alldeles strax skulle jag ha tittat på Grey's om det inte hade varit så att Kanal 5 hade valt att visa elitserieslutspelet i stället. Men! Det gör faktiskt ingenting eftersom jag nu får chansen att se Barnmorskorna irl. Vilket tv-program! Vilken idé! Och framför allt, vilket drömyrke! Efter varje avsnitt har jag suttit och grubblat på hur jag skulle kunna få csn att tycka att jag faktiskt borde få chansen att läsa till sjuksköterska och barnmorska.
Ja, jag vet att jag trivs med mitt nuvarande jobb, men ibland vore det faktiskt kul att vara mångutbildad. Det finns så många saker jag skulle vilja pröva på. Ytbärgare har alltid varit en av mina drömmar. Ambulanssjuksköterska en annan...
Men det är klart, vill man ha action kan man lika gärna fördriva tiden på en högstadieskola.
Nä, nu börjar det.
Over and out!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fin bild! Hoppas du kan uppnå ngn av dina drömmar!

Mvh Sjuksyrran
www.miljonresan.blogg.se