fredag, april 11, 2008

Inte sedan jag ammade har jag sett någon äta något så ivrigt som Klara sörplade i sig dagens blåbär/banan-smoothie (fast jag säger som tanterna; smotti). Inspirationen fick jag i lördags hos C som svängde ihop denna delikatess med stavmixern. Tur att det snart är sommar igen så att blåbärsförrådet kan fyllas på. För nu kommer det kommer att sina.

Veckan som ensamma mamman är över och alla bovar i malmfälten sitter nu förhoppningsvis bakom lås och bom.
Vi har ätit hämtad thaimat och pratat om veckan som gått. Och oj så snabbt den har gått ändå.

Nu ser jag fram emot en god natts sömn och en låååång sovmorgon. Nej. Vem försöker jag lura? Sovmorgon lär det så klart inte bli men kanske i alla fall en låååång morgon. Inget dagis, inget jobb, bara Morgonpasset och några koppar kaffe. Och så Vilda bebin så klart.
Det var en gång en mamma, som var så snäll och mild. Hon hade fått en bebi, som var förskräckligt vild. Allt som var farligt ville bebin göra, på mammans tjat ville han aldrig höra...
Känns den bekant?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah Vilda Bebin!!! Pax for att lasa den for Klara nar vi ses mandag morgon den 5 maj!!! LANGTAR!!!

Kramar fran Lena

Soffan sa...

Lena: Det får du så gärna göra! Kram på dig!