måndag, april 28, 2008

Jag lever!

Min frånvaro här i bloggen har enbart att göra med att vi tillbringat helgen i mitt (för tillfället) tomma föräldrahem där de stora ytorna och framtinade trädgården inbjudit till lek för både stora och små. När vi tidigare i kväll återvände från vår semester kändes det verkligen som att vi varit bortresta. Och det har vi ju också... Även om resan inte tog oss längre än en kilometer eller två...
Men på onsdag bär det iväg på riktigt. Då tar vi vårt pick och pack till huvudstaden för att möta våren och kära vännerna. Och nu hoppas jag verkligen att vädergudarna hör vad jag säger. Att det är VÅREN jag vill möta alltså... Slask och kalla vindar har jag fått alldeles tillräckligt av. Så det så!

Denna dagen har bjudit på ett litet glädjebesked vad gäller nästa års sysselsättning för min egen del. Jag kommer nog inte att få jobba heltid men jag kommer i alla fall att få jobba. Och som småbarnsförälder får man väl helt enkelt se det positiva med att jobba deltid. Mer tid med barnet alltså! Vissa kallar det för kvinnofällan. Jag kallar det för livskvalitet. Tror jag... I alla fall för tillfället.

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Vädret blir då inte en besvikelse

Åsa sa...

Livskvalitet, absolut livskvalitet!

Anonym sa...

Kul med jobb! Och skont att kunna vara hemma lite mer med Klara. Njut av att ha ett jobb dar du faktiskt inte behover jobba heltid. Det kommer nog jag aldrig att ha!!! Du far beratta mera nar vi ses. Ha en skon helg i Hufvudstaden!

Kram
/L

Soffan sa...

Fredrik: Nä jag hoppas verkligen inte det. :-)

Åsa: Visst är det så? Helt klart är det så!

L: Tack det ska vi ha! Och så ses vi på måndag! Frulle hos oss? Kram!