onsdag, april 16, 2008

Sjuk. Igen.

Vaknade i natt av att något inte stod rätt till i min kropp. En stund senare var jag helt övertygad om att allt inte stod rätt till. Flera gånger fick jag känna på att det var knas.
Jag somnade om och vaknade några timmar senare och bestämde mig för att denna dag nog skulle tillbringas i hemmets lugna vrå så efter att världens bästa mormor skjutsat Klara till dagis kunde jag avlida i sängen och sova. Sova. Sova. Och sova. Sedan har jag även hunnit med flera såpor på tv allt medan solen har skinit och himlen varit alldeles kornblå utanför fönstret. Sånt är livet...
Nu har jag ätit flera små måltider och känner livsandrarna krypa tillbaka så sakteliga. I morgon blir det jobb om inget oförutsett händer.

Nu ska jag saneras och sedan ska jag sova.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars liten!
Mor M berättade hur det var fatt...
Hoppas nu att ni är krya och på benen till på lördag, då tidernas dans-show går av stapeln!

Krya-på-dig-kramar från
Syster C

Anonym sa...

Mor M = Mor Mor, kanske även Mamma K, Mor K (men det lät inte så bra)
Därför blev det dubbelmor, Kanske världens bästa :)
S..... C

Annas resa sa...

Stackars dig! Du var ju nyss sjuk, ju. Krya på dig-kramar från mig!

Åsa sa...

Hoppas du snart känner dig bättre. Så här i vårtider kan du ju inte vara sjuk!

Soffan sa...

Syster C: På lördag är vi alla på benen! Jag lovar!

Anna: Jag lever och har hälsan nu. Underbart! Och tack för kramen!

Åsa: Nä. Det är verkligen jäkligt att ligga i sjuksängen och titta ut på solen. Men nu är jag back!