onsdag, augusti 08, 2007

Vilken grej!


I vintras blev jag tipsad om en hemsida som jag inte längre kommer ihåg adressen till. Det hela gick ut på att man laddade upp en bild av sig själv och sedan spottade datorn upp vilka kändisar man liknade mest. Jag och Tobbe satt en hel kväll och laddade upp olika bilder, i olika vinklar och det var så fantastiskt kul! Det roliga var att datorn tyckte att jag i vissa fall såg ut som Helena Christiansen och Cindy Crawford. Det mindre roliga var att den även såg stora likheter med Margareth Thatcher. Henne vill man ju inte likna liksom.

Hur som helst, nu har Ewa utmanat mig att testa den här kuliga grejen. Om jag av en händelse skulle få en roll i Simpsons är det så här jag skulle se ut. Nu utmanar jag så klart alla mina blogg-vänner som inte redan gjort detta att omedelbums skrida till verket. Do it!
I dag har varit en varm, varm dag. Tobbe jobbar kväll och därför kunde vi tillbringa den första delen av dagen på vår egen lilla playa. På eftermiddagen tog jag och Klaran en tur till stan för att jag skulle få utlopp för mitt barnklädsbegär. Efter en snabb men ack så lyckad tur kom vi hem, glada i hågen. Men gladheten förbyttes snabbt till illschpecko när jag upptäckte att en okänd ärthjärna parkerat sin BMW på vår parkering. I min förvirring glömde jag vilket vaktbolag som sköter parkeringsordningen här i området så jag ringde min polis för att be om råd. Polisen befann sig i närheten och kom hit med polisbil och allt. Efter lite radiokommunikation hade jag namn och födelsenummer på bilägaren och tack vare min egen förträfflighet hade jag snart även telefonnumret i min hand. Ärthjärnan själv var inte ägare till bilen. Jag pratade med ärthjärnans pappa och sa med strängaste frökenrösten att nästa gång hon parkerar kanske hon först ska försäkra sig om att parkeringen inte är förhyrd!!! Ärthjärnans pappa ursäktade sig på bästa sätt och förhoppningsvis har ärthjärnan lärt sig en läxa. Å vad jag längtar efter att vara fröken igen och förmana och beordra. Jag är sjuk. Jag vet.
På tal om att vara fröken så har jag i dag fått mitt schema. Lediga måndagar. Alldeles, alldeles lediga. Flyt. Grymt flyt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att vi alla blir mycket snygga simpsonar, hehe!!!

Soffan sa...

Visst blir vi! Kanske man skulle ge sig på en make over!