måndag, augusti 27, 2007

Lediga dagen

Min första lediga måndag är avverkad och jag blir allt mer nöjd med att vara ledig på just måndagar. Veckorna blir pyttesmå och helgerna blir jättelånga. Precis som man vill ha det. Just precis som man vill ha det.
Morgonen inleddes med mammaledighetsaktiviteter på Öppna förskolan. Nästan som i Umeå, fast ändå inte.
Lunch på stan och sedan åkte hela lilla familjen till den gigantiskt stora leksaksaffären och inhandlade födelsedagspresenter till den lilla snurran. Födelsedagspresenter ska vara hemliga så uppenbarligen kan jag här inte avslöja vad som nu står i förrådet och väntar på att bli uppackat. Men kul blir det. Det kan jag lova!

I morgon inleder lillan sin karriär som dagbarn hos mormor och morfar. Spännande värre.
För övrigt funderar jag på om man kanske skulle ha blivit häcklöpare. Läraryrket i all ära, men inte ger det mig Susanna Kallurs kropp. Inte för att jag är avundsjuk. Jag är aldrig avundsjuk. Nästan aldrig avundsjuk.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Sist jag jobbade var jag ledig på torsdagar, det kändes också jättebra. Bara tre dar fram till man var ledig och sen bara korta fredagen kvar. Perfekt.

Soffan sa...

Åsa: Summa kardemumma: Det är bra att vara ledig. : )