onsdag, augusti 01, 2007

Höst. Typ...

I dag är det den första augusti och för mig känns augusti alltid som en höstmånad. Och man kan väl inte precis påstå att herr augusti har smörat i onödan för att få oss att tycka om honom. I alla fall inte så här på den första dagen. Men det kan ju bli ändring. Låt oss hoppas på en ändring.
Vi har haft Klaras farmor på besök i dagarna tre. Hon har fotat och fotat och fotat. Men jag gissar att man vill göra det när man har sitt barnbarn lite på avstånd. Då har man ju i alla fall fotografier att njuta av.
I dag åkte farmor hem till Lappland igen och jag och Klara åkte iväg till Jenny och Edvard på en utsökt lunch bestående av paprikasoppa och chevre. Den kvinnan kan laga mat. Den som säger något annat ljuger! Tobbe jobbar kväll så på vägen hem från Strömnäs stannade vi till i barndomshemmet där det bjöds på middag. Jag har med andra ord inte behövt göra många knop i dag. Och i morgon smäller det på ett annat ställe.
Varje sommar, i slutet av sommaren och början på augusti, träffas vi, jag och mina bästaste tjejkompisar hos fröken M i sommarstugan. Där äter vi, dricker vin, badar bastu och pratar, pratar, pratar. Jag kommer inte ens ihåg när vi började med denna tradition. Så längesedan är det. Men det är mysigt. Å så mysigt. I morgon är det dags igen. Jag längtar som om det vore julafton. Eller födelsedag. Så mycket längtar jag. Fast det är höst. Typ...

7 kommentarer:

Cissi sa...

Så trevligt! Hälsa tjejerna från mig och ha så kul ni bara kan!

Åsa sa...

Hoppas ni får supertrevligt. Och att du mår bra imorrn...

Anonym sa...

När man cyklar hem från PDOL på lördagkväll känner man att det är en annan luft - höstluften har kommit!! Jag tycker iofs att det är jättehärligt (kanske inte nu med spöregn), men augusti, september med hög klar luft och förhoppningsvis ändå ganska varmt, så man bara kan gå i t-shirt och jeans. Jag blir alltid så sugen att gå in på Bodéns och köpa bänkpapper, almanacka och nya fina pennor och kollegieblock. Ny fräsch start. För oss blir det ju verkligen så i år, men nytt jobb för oss större och dagis för de små. Hoppas ni hade en jättetrevlig kväll med tjejerna. Kramar från Maria Ö

Mikael sa...

Hej Sofia!

Skulle bara säga att jag fallit dit igen. Det är som en drog. Jag kunde inte hålla mig längre.

http://trivialia.blogspot.com/

Hoppas du och de dina har en fantastisk sommar där uppe i Norrbotten!

Nybliven sa...

Nu var det länge sen vi hördes va!? Och nästa vecka börjar jobbet... när ska vi hinna ses egentligen?

Allt bra? Och framför allt: vart tog tiden vägen?
Love /C

Cissi sa...

sommar, typ!!!

Soffan sa...

Cissi: Klart och betalt!
Åsa: Trevligt var det! Men dagen efter var väl lite si så där...
Maria: Nystart å det grövsta! Men det klarar vi duktiga flickor!!!
Micke: Good to have you back! Helt rätt av dig måste jag säga!
Nybliven: Ja. Det är väl nu tiden går som snabbast. Om en vecka har jag redan jobbat två dar. Önskar jag kunde frysa tiden just nu. Vi må ses!
Cissi igen: Visst är det fantastiskt!!!