fredag, augusti 24, 2007

Stackars Foppa!

Sedan en tid är jag en del av Facebook. Jag har fortfarande inte helt och hållet förstått poängen med fenomenet Facebook men det är i alla fall lite roligt att surfa runt och kolla på folk. Som att gå på stan typ... Fast anonymt.
På Facebook kan man gå med i olika grupper. Dessa grupper är en av de saker som jag ännu inte greppar med Facebook. Skit samma, det hör inte hit. Dock stör jag mig på en av dessa grupper, som verkar gå ut på att "hata foppa-tofflan". Jag förstår det inte. Först och främst förstår jag inte varför man måste hata foppa-tofflan och sen förstår jag inte varför man måste hata den så aktivt att man skapar en hel web-värld för att visa sitt hat. OK, man kan tycka att Crocs är fula. Eller osköna. Man kan tycka att det är lite mysko att en massa folk går omkring i gummitofflor med hål i. Man kan tycka lite olika. Men jag förstår det ändå inte. En massa folk har långt hår. Lika många har kort hår. Många har gympadojor och lika många har flip-flops. Vissa går alltid i jeans och andra i chinos. Men kan det då inte få vara så? Vad har foppa-tofflan gjort för ont? I min värld har många foppa-tofflor för att de är sköna och luftiga och bra för benen. Kan det inte få vara så enkelt? Kan inte foppa-tofflan bara få finnas den också? Vid sidan om allt annat konstigt och okonstigt i vår konstiga värld. Heja foppa-tofflan! Heja den!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Sag att den gode herr Mattsson var med i den gruppen, och anslot mig direkt! Vad ar det du inte forstar?! :P & ;)

/Lena