tisdag, augusti 21, 2007

Mjukstart

I går var första dagen med mina nya elever. Fast i ärlighetens namn var dagen ganska kort. Presentationer, schema, info, info, info, matsedel, samkväm och sedan åkte jag in till stan igen. Träffade lilla familjen som varit på Öppna förskolan med Jenny och Edvard. Lunchade på stan, precis som om det forfarande vore sommarlov. Restaurangen var överfull med norska turister, precis som om det fortfarande vore sommarlov.
I dag har jag varit ledig, fikat på Humlan, precis som om det fortfarande vore sommarlov.
Arbetslivet är som synes rätt lugnt fortfarande. Men jag oroar mig inte för att bli uttråkad. Erfarenheten säger mig att det kommer. Kanske inte nästa vecka eller veckan därpå. Men det kommer...

Om 45 minuter smäller det! Texten som fylls med blod, melodin som klingar bekant... dododidododidodo, dodidooooodooooodidoooo.... Näst sista avsnittet. Men i dag får dom komma med något bättre än fotografligister i svarta skinnjackor. Kom igen!

Inga kommentarer: