söndag, augusti 19, 2007

Söndag innan måndag

Ja då sitter man här då. Helgen i ryggen och arbetsveckan i magen. Men det känns ganska bra faktiskt. Än har jag inte jobbat tillräckligt länge för att den där måndagsångesten ska infinna sig. Jag är fortfarande kvar i det där ojimorgonskajagjobbaochherregudvadskajaghaförkläderdå??? Imorgonkommerjuelevernaochdåmåstemanväländåhapåsignågotlitemerpublikfriande??? Det vore ju underbart om denna känsla kunde hålla i sig läsåret ut. Jag vet att den sällan gör det, men tänk om... När man jobbar deltid kanske det blir på ett helt annat sätt. När man jobbar deltid kanske man är som en nyponros förjämnan. Aldrig rufsig i håret. Aldrig tråkiga lektioner. Aldrig sen med rättning. Bara världens bästa lärare. Vi säger så. Vi säger att det är så det kommer att vara.

Men vad ska jag ha på mig i morgon egentligen?

Inga kommentarer: