torsdag, augusti 30, 2007

Flow

Sussanna Kallur har det i sitt springande och hoppande. Ljungberg i sin sträckta vrist. Stieg Larsson i sitt skrivande. Ja du vet. Så där när allt bara flyter och funkar, utan större ansträngning. Det går av sig självt. Så känns det på jobbet just nu. Egentligen ska man inte skriva så här för då brukar det gå åt helsike. Men det är en risk jag får ta.
Det är så mysigt på mitt jobb. Eleverna är så där småsöta som man kan tycka att de är innan man hunnit lära känna dem ordentligt. Då blir dom ofta riktigt söta. Kollegerna är lättpratade och mitt skrivbord är i ok ordning. Jag har planerat fram till höstlovet och hoppas på att planeringarna håller.
Jag har alltid trott att livet som arbetande småbarnsförälder ska vara hektiskt, galet och en omöjlilg uppgift. Men på något sätt känns det som att jag har mer tid nu än tidigare. Kanske beror det på att man har sänkt ribban för att man helt enkelt inte hinner göra något. Man är nöjd med att få sitta stilla. Med en kopp kaffe och en snus. Förvisso har livet som arbetande småbarnsförälder bara börjat och jag kan ju återkomma den dagen jag sitter i bilen på väg till dagis med två eller tre skrikande barn. Men det tar vi då.
Nu är det flow.

5 kommentarer:

Cissi sa...

Kul att höra att det går bra och att du trivs på jobbet! Kram på dej!

Anonym sa...

Skönt med flow. Nu återstår att se om jag också kommer att få det. Imorgon börjar allvaret med både jobb och dagislämning/hämtning. Hur ska detta sluta??

Soffan sa...

Cissi: Jo, det är kul! Kram!

Maria: Hoppas att det har gått bra i dag! Jag är såå nyfiken!

Åsa sa...

Flow är aldrig fel!

Soffan sa...

Åsa: Nä, flow är bra! =)