tisdag, augusti 07, 2007

Tillbaka igen!

Lite bilder från sammandrabbningen som utspelade sig hos fröken M i torsdags. Om jag ska försöka måla kvällen med ord så blir det en väldans massa superlativ. Vi kom, drack välkomstdrink, åt förrätt som var en orgie av skaldjur och fisk. Vi åt varmrätt som var en fortsättning på föregående orgie i form av grillad röding med rostade primörer. Vi åt efterrätt som var en orgie i choklad. Vi drack vin. Vi drack drinkar. Vi pratade och skrattade. Vi upplevde och återupplevde och jag bara njöt och njöt och njöt. Någon gång kring 2 trillade jag ner i sängen och hörde den kvällspigga Jenny från altanen utanför: Ska hon verkligen gå och lägga sig klockan 10??? Jenny råkade se fel. Klockan var inte 10...
Jag hoppas att vi alltid, alltid, alltid i tid och evighet kan fortsätta att ses på samma sätt, på samma plats, i samma sällskap. Som någon klok lärare en gång sa: Egen begravning är enda giltiga frånvaron!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Låter som en mkt trevlig kväll. DEt finns inget bättre än gamla goda vänner.

Soffan sa...

åsa: Alldeles, alldeles underbar! Och jag håller med dig! Det är skönt med vänner som redan vet allt. Inga förklaringar krävs liksom.