söndag, november 19, 2006

Sweet sunday

I två nätter nu har Klara sovit som en liten prinsessa. Detta får mig att på dagarna känna mig som en stor prinsessa. Oj vad sömn är skönt. Och så underskattat! Tänk om jag för två år sedan skulle ha haft vett att uppskatta åtta timmars sömn. Tänk om jag då hade vetat...

Jag luktar ute. Det luktar så gott! Jag och Klara har varit ute på en sjuhelsikes promenad. Tobbe pluggar inför morgondagens tenta och vi bara går. Och går och går...

Känner mig lite pirrig i kroppen. I dag är det dan före dan före dan... Före min födelsedag! Jag vet att min ålder nu borde ha nått den gräns när man inte längre har någon rätt att längta till sin födelsedag men jag kan inte hjälpa det! Jag tycker att känslan är precis lika speciell som när jag fyllde åtta eller nio. Jag undrar om jag är lite ego. Som om jag inte redan visste...

1 kommentar:

Anonym sa...

Minns du när vi fick äta tågtårta på din födelsedag ett år!!? Det glömmer jag aldrig. Så exotiska skapelser hade aldrig förut tillverkats i Pitebygden 1987. Jag minns att det var första gången jag pratade med Jenny höglund (numera Hällis) sedan vi gick hos dagmamma och jag tänkte att hon kommer bli så snygg när vi blir stora. Hur kan man minnas sånt? Jag måste lida av någon bokstavskombination.